MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
Madde 1- Taraflar
1.1. Satıcı
Adı: Beksa Konsept
Adresi: Mahmudiye Mah. Cemiloğlu Sokak
No:30 İnegöl / Bursa
Telefon: 0 545 464 76 33
E-mail: [email protected]
1.2. Alıcı
Adı – Soyadı / TC. No:
Adresi:
Telefon:
E-mail:
Madde 2- Konu
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın
SATICI’ya ait http://www.beksakonsept.com.tr internet sitesinden elektronik
ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış ücreti belirtilen
ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres,
telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu malın temel nitelikleri,
vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat koşulları ve
masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma”
hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı , şikayet ve
itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve
internet ortamına uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini , bu ön
bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini
is bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
http://www. beksakonsept.com.tr sitesinde
yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariş üzerine
düzenlenen fatura is bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
Madde 3- Sözleşme Konusu
Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri
Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin
cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak
kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği
gibidir. Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır.
Aşağıda yer alan bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru
olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı
alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı
kabul eder.
SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle
örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun
tespit ettiği durumlarda ALICI’nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta
adreslerinden ALICI’ya ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15
(on beş) gün süreyle dondurur. ALICI’nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla
ilgili olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’dan herhangi
bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi
iptal eder.
Alınan Ürün /Ürünler
Adı , Kodu : … adet
Toplam Satış Bedeli : …. -TL
Ödeme Şekli : Kredi Kartı/Banka Havalesi
(EFT)
Teslim Edilecek Kişi :
Telefon numarası :
Teslim Edilecek Adres :
Fatura Edilecek Kişi/Kurum :
Fatura Adresi :
Vergi Dairesi :
Vergi Sicil Numarası :
Kargo Ücreti : … -TL
Madde 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir
Nedenler
Sözleşme tarihi, alıcı tarafından
siparişin verildiği tarih olan ../../…. tarihidir.
Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut
olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya
çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri
borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da
bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep
(Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya
grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak
kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu
derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların
edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları
doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse,
taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.
Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
5.1. Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin
Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri
uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz
yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2.18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler
Ribbon Ahşap’tan alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği
yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından
dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.2.Sistem hatalarından meydana gelen
fiyat yanlışlıklarından http://www.ribbonahsap.com.tr sorumlu değildir. Buna
istinaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı
yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya
çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına
dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.
5.3. Alıcı, internet mağazası üzerinden
satın aldığı malın renginde, fotoğraf çekilen ortamdaki etkenlerden dolayı
oluşabilecek ton farklarını gayrikabili kabul ve rücu eder.
5.4.http://www. beksakonsept.com.tr dan
kredi kartı (Visa, MasterCard , vs. ) ya da banka havalesi ile alışveriş
yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan
siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği
an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin
(EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da
posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme
yöntemleri kabul edilmez.
Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
6.1.Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında
eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2.Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş
sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme
şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3.Alıcı, http://www. beksakonsept.com.tr
internet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim
bilgileri , satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere
satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu
mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve "cayma” hakkının kullanılması ve bu
hakkın nasıl kullanılacağı , şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi
makamlar vs. konusunda açık , anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde
bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul
ve beyan eder.
6.4.Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı,
ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası
durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu www. beksakonsept.com.tr
sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
6.5.Alıcı, aldığı ürünü iade etmek
istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi,
iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü
Sipariş:
Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde
toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka
kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden
önce müşteriye sipariş onay maili
gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da
kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede
belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak
sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir.
Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı
hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin) satıcı
hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme
konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile
karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde
bilgilendirilip onay vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka
bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda ; yeni
başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel
diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.
Sözleşme konusu malın teslim
yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan
haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her
türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir.
Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar
talebi olmayacaktır.
Ödeme:
http://www. beksakonsept.com.tr’de,
internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara nakit
havale ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en
uygun bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme
tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken "Gönderen
Bilgileri”nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması
gereklidir.
Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait
kredi kartının Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz
kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka
veya finans kuruluşun ürün bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın
kendisine teslim edilmiş ürünü 10 gün içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur.
Bu tür durumlarda nakliye giderleri Alıcı’ya aittir.
Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih
etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri
bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince
faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki
"Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt
eder.
Madde 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü
Sevkiyat:
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle
birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir.
Teslimat:
Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu
kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı
mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 30 gündür.
Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek
koşuluyla bu süre en fazla on gün uzatılabilir.
Ürünler, Kargo şirketlerinin adres
teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat
yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde,
bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde
sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk
yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki
yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo
bedellerinden satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde
ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine [email protected]
e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş
paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır.
Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin
orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun
yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı
tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı
kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum,
tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri
Hizmetlerine bildirilmelidir.
Madde 9- Ürün İade ve Cayma Hakkına
İlişkin Prosedürü
Ürün İade:
Alıcı malı teslim aldıktan sonra yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin
yapılabilmesi için alıcının mal ile birlikte teslim edilen satıcıya ait 2 adet
faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde
doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte satıcıya
göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir. Cayma hakkı
süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün
veya ürünlerin geri gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.
Alıcının istekleri ve/veya açıkça onun
kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar için cayma hakkı söz konusu
değildir.
Alıcının cayma hakkını kullanması halinde
satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine
ulaşmasından itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve
varsa tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf
yüklemeden iade edecektir.
Teslim alınmış olan malın değerinin
azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının
kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin
imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini
veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
Sehven alınan her ürün için de genel iade
süresi 7 gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış, tahrip
edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
Sehven alınan üründe ve ambalajında
herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma ve sair
durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği andaki hali
ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.
Ürün iadesi için, durum öncelikli olarak
müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak gönderilme bilgisi,
satıcı tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra ürün iade ile ilgili
bilgileri içeren fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı yapan Kargo
şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan iade ürün iş bu
sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul edilir,
geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade edilmeden bedel
iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı hesaplarına
yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır.
Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli
olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır:
Alıcı ürünü kaç taksit ile satın alma talebini iletmiş ise, Banka alıcıya geri
ödemesini taksitle yapmaktadır. Satıcı, bankaya ürün bedelinin tamamını tek
seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların
alıcının kredi kartına iadesi durumunda konuya müdahil tarafların mağdur duruma
düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf
hesaplarına Banka tarafından aktarılır. Alıcının satış iptaline kadar ödemiş
olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri
çakışmazsa her ay karta 1(bir) iade yansıyacak ve alıcı iade öncesinde ödemiş
olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş
olduğu taksit sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş
olacaktır.
Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi
durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para
ile ödeme yapamaz. Üye işyeri yani satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda
ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, üye işyeri yani satıcı
ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda
detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme
yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, alıcının Bankaya bedeli tek seferde
ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır.
Madde 10-Garanti
Kullanma talimatına uygun şekilde
kullanılan ve temizliği yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı aşağıda
belirtilen şartlar dahilinde 2 yıl garantilidir: Satıcının garanti sorumluluğu
yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari
nitelikteki işler için Türk Ticaret Kanununu hükümleri geçerli olacaktır.
Madde 11- Gizlilik
Alıcı tarafından iş bu sözleşmede
belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler
satıcı tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.
Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal
zorunluluğun mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti
belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde satıcı kendisinden istenen
bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makama sağlayabilir.
Kredi Kartı bilgileri kesinlikle
saklanmaz,Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili
bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve
provizyon sonrası sistemden silinir.
Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi
ve telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslim ve
bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri,
yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında
gönderilebilir.
Madde 12- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili
Mahkeme ve İcra Daireleri
İşbu sözleşmenin uygulanmasından
kaynaklanan uyuşmazlık halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık
ayında ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı’nın veya
Satıcı’nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı
işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır. …/…/…